3/17/2020

Hajdú-Antal Zsuzsanna: Léggömbök

Megjelenés éve: 2016
Kiadó: Ciceró
Sorozat: Léggömbök I.
Oldalszám: 270

Fülszöveg:
"A nehezen barátkozó Dorka (becenevén Indián) egy szűkös panellakásban él nagyhangú édesapja és túlérzékeny édesanyja egyetlen gyermekeként, míg osztálytársa, a hideg jómódban felnövő, szelíd Matyi életének legnagyobb eredménye, hogy alacsony termete ellenére a középiskola legjobb kosarasaként tartják számon.
Dorka és Matyi szerelme viharos erővel csap le mindkettejükre, és Dorkának nem csak meg kell tartania Matyi súlyos titkát, de hamarosan szembe is kell néznie a felnőtté válás nehézségeivel.


A megjelenése óta érdekel ez a könyv, ugyanis emlékszem milyen felkapott lett és mennyire szerették. Azóta is piszkálta a fantáziám, hogy mi lapulhat a borító alatt. Amikor megláttam a könyvtárban, nem is igazán olvastam el a fülszöveget, jött velem haza.

Már az elején tartottam tőle hogy az agyamra fog menni, ugyanis főszereplőink bőven tinik, érettségire készülnek. Azonban ezt a félelmemet már az első oldalak után elvetettem. Az írónő humora zseniális, az írásmód miatt a könyv rendkívül olvastatja magát, plusz nekem nagyon tetszett, hogy nagyobb betűkkel van szedve, ezt mint szemüveges már egyre jobban értékelem, sokszor küzdök a kisebb betűkkel. Na de visszatérve a lényegre,sokat nevettem a beszólásokon vagy az osztálykiránduláson. Kicsit Leiner Laura: Bábel hangulat kapott el.

Egyébként jó volt belecsöppenni egy gimnazista lány mindennapjaiba, a szokásos sulis mizériába, kicsit visszacsöppentem a saját tinédzserkoromba.

Fontos kérdések merültek fel a történetben: a szüzesség miatti kiközösítés, első szerelem, első együttlét, közben az iskolai és családi változások, valamint egy komoly betegség, ezzel való dacolás és a végeredmény, valamint a tini terhesség.

Ezekről semmit nem tudtam és egyik sem a kedvenc témám sőt mi több, inkább kerülöm őket, így ha ezeket hamarabb tudom, kétlem, hogy elolvasom. Ennek fényében kicsit kettős lesz az értékelés.

Végtelenül élveztem a stílust és rendívül olvastatja magát. Szinte egy nap alatt kiolvastam, pedig én szeretek időt hagyni rá, de ezt most valahogy végigdaráltam.

Hiszem, hogy a fiatalabb korosztály számára, akik ezekben az élethelyzetekben vannak, egyfajta példát mutat, amelytől ráeszmélhetnek, hogy minden cselekedetnek következményei vannak, már az ő korukban is felelősségteljesen kell megválasztani a cselekedeteinket, átgondolni hogy mi lenne ha...
Súlyos törések keletkezhetnek ebben az életszakaszban vagy akár meg is szűnhet egy élet meggondolatlanság miatt.
Főleg a tinilányok szempontjából érzem nagyon hasznosnak, hiszen biztos vagyok benne, hogy sokan őrlődnek ezektől a kérdésektől és rámutat, hogy mi lehet a következmény, ha félvállról veszik a kérdést.

A családi mintán meglepődtem, rosszabbat vártam, de szerintem kellemes, támogató a maga hibáival és zizijeivel

Összességében bajban voltam az értékeléssel, mert végigdaráltam,de... Ez nem egy happy end történet és én ezzel sosem tudok mit kezdeni, ha belefutok egybe. A szereplők sokszor túlzásba estek, de ez jellemző a tini korra, ámbár nehezen tolerálom. Sajnálom, ezt a végkifejletet, de bizonyára ez jobban elgondolkoztat, mintha máshogy alakult volna. Leszűrheti mindenki a maga tanulságát.
Viszont nagyon kíváncsi lettem az írónő többi művére, imádtam a stílusát, így biztos olvasni fogok még tőle.

Értékelésem: 3,5/5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése