4/27/2020

Maggie Stiefvater: Forever- Örökké

Eredeti cím: Forever
Megjelenés éve: 2011

Kiadás éve: 2011
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadói sorozat: Vörös pöttyös
Sorozat: Mercy Falls farkasai III.
Fordította: Gazdag Tímea
Oldalszám: 378

Fülszöveg:
"akkor…
Amikor Sam megismerte Grace-t, ő farkas volt, Grace pedig ember. Sam végül megtudta, hogyan lehet ember, szerelmük a különös távolságtartásból a közös élet intenzív közelségévé változott.
most…
Itt véget is érhetne a történetük. De Grace nem maradhat ember. Ezúttal ő a farkas. És Mercy Falls farkasait egy végzetes, különös vadászat fenyegeti.
örökké…
Sam bármit megtenne Grace-ért. De képes-e egyetlen fiú és egy szerelem megváltoztatni az ellenséges, veszett világot? A múlt, a jelen és a jövő összeomlani készül, egyetlen pillanatban – élet és halál pillanatában. A búcsú vagy az öröklét pillanatában."

Az első résszel nagy kedvencet avattam, különleges világ kapuit nyitotta ki előttem. Ezt az érzést sajnos a második rész nem fokozta, és sajnos a harmadik sem.

Negatív hangvételűnek éreztem az egész könyvet. Nem erre számítottam. Sam még jobban belesüllyedt a melankolikus hős szerepébe, Grace egyre jobban kezdte elveszteni a szimpátiám, viszont akiket mérhetetlenül megkedveltem az Isabel és Cole. Nagyon szerettem a csipkelődésüket, kicsit feldobta ezt a melankolikus állóvizet.

Bőszen gondolkozok, hogy még mit írhatnék, de őszintén nem történt túl sok minden. A végére felpörögtek az események, de ez is felemás érzéseket keltett bennem, kicsit összecsapottnak éreztem, a legutolsó jelenetet pedig nem is nagyon tudtam hová tenni. Félbemaradt. Értem én, hogy utalt rá mi fog történni, de azért jobban értékeltem volna ha kifejti. Illetve hiányoltam még 1-2 fejezetet a falka életéről, mi történt velük, hogy érzik magukat, Sam és Grace-el mi lett, milyen élet mellett döntöttek, rengeteg kérdés maradt bennem...

Viszont mindennek ellenére különleges helyet fog elfoglalni a szívemben ez a sorozat. Nagyon élveztem Mercy Falls farkasainak kalandjait átélni. Igazi, lélegző, színes,szagos világot kaptam, amibe teljesen bele tudtam élni magam. Különleges történet, ajánlom mindenkinek!

Értékelésem: 3,5 / 5


4 megjegyzés:

Avilda írta...

Sajnálom, hogy a folytatások már nem nagyon jöttek be. Bevallom, nekem se, hiszen míg az első részt legalább 3x olvastam, plusz egyszer angolul, azóta a második és harmadik rész csak csücsül, pedig azokat is illene újraolvasnom :D Emlékszem, nagyon vártam az utolsó kötetet, elő is rendeltem, meg minden, de olyan kis uncsi lett. A hangulata viszont nekem csillagos ötös.
Olvasol mást is Stiefvatertől? A Skorpió Vágtát nagyon ajánlom :)

Wandamaci írta...

Most hogy mondod, igen, a Skorpió Vágtát már olvastam. Tőle még a Hollófiúk csücsül a polcomon és nagyon érdekel is, szóval a közeljövőben biztosan sort kerítek rá. Te olvastad már?

Avilda írta...

És a Skorpió Vágta hogy tetszett? :) Nálam az volt az év első olvasmánya és imádtam!
A Hollófiúk hááááát... nagyon érdekes az alapfelütés, a hangulata kiváló meg szerintem a karakterek is jók, de ha el kéne mondanom, miről szólt ez a négy rész... Talán az első kettő még követhető, de - és nem csak én voltam így vele - rettentő kesze-kusza, se füle, se farka történet az egész. Két éve olvastam (ráadásul az első két részt újra), de semmire nem emlékszem a cselekményből. Nagyon fura egy sorozat :D

Wandamaci írta...

Na, most már kíváncsi vagyok mit fogok szólni a Hollófiúkhoz :D A Skorpió Vágtát már régebben olvastam, viszont nálam sajnos elvitték a lovak. Nem tudom miért de egy kicsit félek tőlük, így nem is a kedvenc állataim, még ha tengeriek, akkor sem :D így a történetben sem fogtak meg. Viszont arra emlékszem, hogy izgalmas volt.

Megjegyzés küldése