4/17/2020

Maggie Stiefvater: Linger- Várunk

Eredeti megjelenés éve: 2010
Eredeti cím: Linger

Megjelenés: 2010
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadói sorozat: Vörös pöttyös
Sorozat: Mercy Falls farkasai II.
Fordította: Gazdag Tímea
Oldalszám: 360

Fülszöveg:
"A szemük, emberi szem farkaskoponyában, a vízre emlékeztet: mint a víz tiszta kéksége, úgy tükrözi a tavaszi eget, az esőben habzó patak barnáját, a nyári tó zöldjét, amikor az algák virágozni kezdenek, a hótól elfojtott folyó szürkéjét. Akkoriban csak Sam sárga szeme figyelt engem az esőáztatta nyírfák közül, de most az egész falka tekintetének súlya rám nehezedik. A tudott dolgok súlya, a kimondatlanoké."

A Shiver teljesen berántott a világába, így nem volt kérdés, hogy mivel folytatom idei könyves kalandozásom.

Mint minden sorozatnál, ha szeretem az első részt, kicsit félve veszem kezembe a következő részeket és csak remélni tudom, hogy nem rontják le az első könyv élményét.

Ebben a könyvben, ahogy a Shiver végén kiderül, Sam visszatér Gracehez és együtt próbálnak egy normális életmódot kialakítani, mint a rendes tinédzserek. Azonban Mercy Fallsban nem ilyen egyszerűen működnek a dolgok, több minden is megzavarja ezt az idillt. Megismerkedünk a frissen átalakult farkasokkal, leginkább Cole válik kulcsszereplővé, de Isabel is külön fejezeteket kap. 
Mindeközben Graceben elkezdődik valami, ami túl régóta szunyadt a bőre alatt és kitöréssel fenyeget.

Rettentően kíváncsi voltam, hogyan folytatódik az első rész, nem is igazán tudtam elképzelni, hogy mit várjak.

Cole karakterétől legelőször egy kicsit felvontam a szemöldököm, de ahogy jobban megismertem megkedveltem, a végén pedig zseniálisan megcsillogtatta az írónő. Ő egy macsó zseni, úgy látom Maggie Stiefvater szereti a különleges szereplőket, ahogy én is. 

Még mindig nincs okom panaszra Sam esetében, keresgélte az útját az új életében, viszont annál több bajom volt Grace-el. Na most egy kicsit kijött, hogy csak YA ez a sorozat. Nekem Grace sokszor túltolta, persze ehhez olyan körülményt is kreált az írónő a szüleivel. Én nem erőltettem volna ennyire ezt a szülői vonalat, ha az első részben szinte nem is volt róluk szó. Rendkívül idegesítő volt a szülői oldal és Grace is. Ez levont az élményből.

Egyébként a történet még mindig zseniális, sőt a végével még izgalmasabbá és csavarosabbá váltak az események, Cole határozottan jót tett a sztorinak. Viszont nekem most lerontotta ez a tinédzser-szülő harc, meg tinédzser lázadás, ettől eltekintve viszont hozta volna a szintet.

Értékelésem: 4 / 5

Kedvenc idézeteim:

Egyszer azt mondta, hogy annak alapján, hogy az ember milyen könyveket olvas, tökéletesen analizálható.

Telefonon beszélgetni olyan volt, mintha lehunyt szemmel beszélgetnénk. Bátrabb és sokkal őszintébb lesz tőle az ember, mert olyan, mintha magában beszélne.
– Ne aggódj azért, ami nem biztos, hogy megtörténik.




Kép forrása: pinterest

6 megjegyzés:

Avilda írta...

Örülök, hogy ez is tetszett, Cole-t meg Isabelt itt szerettem meg igazán. Ja, és elfelejtettem írni az első részhez, hogy ott meg Oliviát szeretem nagyon, bár nem volt túl sok szerepe, de számomra őt egyfajta varázslatosság vette körül, olyan szép volt szerintem a története.
Belekezdesz egyből a harmadik kötetbe?

Wandamaci írta...

Igen, már bele is kezdtem :D A 4. része sajnos egyelőre nincs meg, így ha ezt befejezem várnom kell... :D
Én is nagyon megkedveltem Isabelt és Cole-t. Több szempontból érdekes ez a könyv, itt még a mellékszereplőknek is érdekes karakterük van, különleges az egész :3
Te már befejezted a sorozatot? :)

Avilda írta...

A trilógiát igen, már szerintem kb. 10 éve :D De a "negyedik" rész, amire én nem is gondolok úgy, mint az alap sorozat egy darabja, nem nagyon tetszett, végig se olvastam :D Teljesen más a helyszín, a fordító is, és ez nagyon megérződik. De remélem, azért neked tetszeni fog :)

Wandamaci írta...

Óó, ezt nem is tudtam, hogy ennyire eltér, azt hittem, folytatódik rendesen, mint a többi... Lehet akkor nem nagyon fogom erőltetni a beszerzést... Köszi az infót :3

Avilda írta...

Nem kapcsolódik a trilógiához, az lezárult, ez amolyan spin-off, kiegészítő rész, amiben Cole a főszereplő. Próbáld meg azért, hátha tetszeni fog, a kedved elvenni azért nem akarom :)

Wandamaci írta...

Ezt nagyon jó, hogy mondod, mert csalódtam volna. Akkor ezt még átgondolom :)

Megjegyzés küldése