4/01/2020

On Sai: Scar

Megjelenés éve: 2013
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadói sorozat: Arany pöttyös
Sorozat: Szivárgó sötétség I.

Fülszöveg:
"Don körül nagy a csend.
A renegát mentál önkéntes száműzetéséből figyeli a világ eseményeit, ám az ijesztő dolgokról nem beszélhet senkinek. Hallgatása mögött más is lapul: egy titok, és egy régi, fájó szerelem emléke.
Lucy körül nagy a rend.
Don egykori társa majdnem hibátlan. A világegyetem egynyolcadának ura, aki a végső tökéletességet keresi, gyűlöli az érzelmeket és a vércseppek gömbjében lapuló π számot. Könyörtelenül kiiktatja mindazt, ami nem illik a társadalom rendjébe.
Ők négyen furcsa események sodrában találják magukat. Fogalmuk sincs, ki vagy mi mozgatja a szálakat.
Lehet, hogy pusztán játékszerek Isten és a Gonosz kezében?
Létezik egyáltalán szabad akarat?
A szerelem, melyet elpusztítottál magadban, pislákolhat-e még a másikban?
Egyvalaki sejti csupán, hogy ők négyen alkotják a tengelyt, melyen megfordul az emberiség sorsa."
On Sai már Calderonnal levett a lábamról. Hozzá kell tennem, egyébként nem szeretem a sci-fit, de On Sai úgy tudja tálalni, hogy minden alkalommal levesz a lábamról, ezért is merészeltem megpróbálkozni Scar-al is, hátha leszünk olyan jóban, mint Calderonnal.

Az eleje kicsit döcögősen indult, de szerintem inkább csak rossz volt az alkalom, amikor elkezdtem. A napokban ismét visszatértem hozzá és egyre jobban berántott.

A könyv második felétől nem győztem kapkodni a fejem. Végtelenül izgalmas volt, tele váratlan fordulattal.
Scar karakterét nagyon megkedveltem. On Sai humorát nagyon szeretem, és itt is előjött, akár csak Calderon esetében.
Artúr az elején még szimpatikus volt, de amit bevállalt... nálam előtte a pöttyöst jó messzire.

Érdekes volt a mentáltársadalom, főleg a Don szemszögéből kialakult események, illetve Chester karaktere nekem nagyon érdekes volt.

A könyv legnagyobb erősségei számomra a különböző társadalmi rétegek problémái, illetve, ahogy ezek találkoznak és a megoldások.
A Pelegrinen is érdekesen alakultak a dolgok, a raktérben történtektől, ha este olvastam még nekem is borsódzott a hátam, holott nem történt semmi...

Hihetetlenül izgalmas és váratlan, a sci-fi és kereszténység bizarr de zseniális keverékével, a maga egyéni nyelvezetével. Az írónő zseniálisan tudja csavarni a szálakat,imádtam, most is.
Lucy már beköltözik, Artúr szerintem holnap érkezik :D

Értékelésem: 5/5

Kedvenc idézetek:

Sosem leszel olyan, mint a többiek. Ne szégyelld! Merd inkább megmutatni azt, aki vagy.
A harc az, amiben igazán megmutatkozik a jellem.

Az emberek mániákusan címkéznek, azt hiszik, ha nevet adnak valaminek, akkor már értik is.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése