11/27/2021

R. Kelényi Angelika: Heaven

Megjelenés: 2021

Kiadó: Álomgyár

Oldalszám: 258

Megvásárolható: Álomgyár

Fülszöveg:

"Heaven ​Campel élete egyik pillanatról a másikra a feje tetejére áll.
Harmincharmadik születésnapján megtudja, hogy nem az, akinek eddig hitte magát, a szülei sem azok, akiket egyszerű, dolgos embereknek ismert, és a dédnagyanyja sokkal különlegesebb volt, mint amit el tud egyáltalán képzelni. Heaven két lábbal a földön áll, nem hisz a természetfelettiben, a túlvilágban vagy a misztikus ostobaságokban, de ezen a napon át kell értékelnie mindent, amit eddig a világról gondolt. A világról, amely egyetlen perc alatt részeire hullott…
Egy markáns nyomozó segítségével nekilát, hogy kiderítse a származását, megtudja végre, ki és miért gyilkolta meg azt, aki tudta a kérdéseire a válaszokat, miért üldözik sötét alakok, és miért segítik ijesztő idegenek. És a lehetetlen nemcsak lehetségessé, hanem a mindennapok részévé válik…"


R. Kelényi Angelika munkásságával legelőször A grófnő árnyékában c. könyve kapcsán találkoztam és egyből lenyűgözött.

Legújabb művében eltér a tőle megszokott stílustól és történelmi vagy romantikus regény helyett, új fába vágta a fejszéjét és egy misztikus világba kalauzolja el olvasóit.

A történet elején belepillantunk a kezdetekbe, egy ősi legenda elevenedik meg a szemünk előtt, ahol egy druida a leányát választja ki a Kiválasztottnak, így az ő vállán nyugszik majd a világ sorsa. Innentől kezdve pedig az arra alkalmas leányok öröklik ezt a sorsot a vérvonalban, amikor betöltik a 33. évüket, egészen odáig semmit nem tudnak majd származásukról.
Ebbe az ősi káoszba keveredik bele Heaven is, akinek a divat magazinok és a legújabb táskatrendek által keresztülszőtt élete ezzel teljesen felborul.

A sztori rendkívül érdekesen indult egy legendával, szeretem az ilyen misztikus, régmúlt időkre visszanyúló történeteket, amelyek megalapozzák a könyvet. Majd visszatérünk majdnem napjainkba és szemmel követjük, hogyan bontakozik ki előttünk a múlt árnyaival beszőtt jelen.

Azt rögtön ki kell emelnem, hogy nagyon szimpatikus volt, hogy a leány utód lett a Kiválasztott, hogy lányként is méltó volt rá, hogy megfeleljen a feladatnak. 

Heaven egészen reálisan fogadta a vele történteket, azt hiszem egy ilyen hírt mindannyian kétkedve fogadnánk.

Egyre jobban bonyolódtak a szálak és a legizgalmasabb talán az volt, hogy sosem lehetett tudni ki barát és ki ellenség, bevallom, ezt még nekem sem sikerült kitalálnom, így a könyv alakulása talán még engem is olyan rosszul érintett, mint Heavent.

Viszont végig éreztem valamit, akár a cselekmény folyásában, akár a párbeszédeknél. Valahogy nem találtam annyira gördülékenynek, mint, amit eddig megszoktam és több résznél is ellentmondásba keveredtem.
Heavent reális karakternek láttam, viszont ehhez az egész világmegmentős dologhoz sokszor túl esetlen volt, aki mindig függött valakitől, ami egy idő után fárasztó volt.

A végétől vártam a katarzist, azonban ahogy az egész kikerekedett ledöbbentem. Furcsa érzések kavarognak ezzel kapcsolatban bennem, mivel ezzel a pálfordulással az egész legenda és az alap, amire felépült semmissé vált és ellentmondást is hordoz magában. Illetve a legnagyobb bonyodalomból se perc alatt kikeveredtünk, így erről szívesebben olvastam volna bővebben.
Összességében, annyi biztos, hogy Heaven maximálisan eltér az írónő eddig megszokott stílusától. Kíváncsian várom, hogy a továbbiakban, hogy alakul a története, sok potenciál van benne, remélem minél több mindenre fény fog derülni és több minden fog megjelenni a legendából is.

Köszönöm a lehetőséget az Álomgyár Kiadónak!

Értékelésem: 3,5 / 5




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése