4/10/2023

Tom Felton: Túl a varázslaton

Eredeti cím: Beyond the Wand

Megjelenés: 2023

Kiadó: HVG Könyvek

Fordította: Pétersz Tamás

Oldalszám: 270

Fülszöveg:

"Az esetlen kis „csenő manóból” karizmatikus varázslóvá váló Tom Felton gyerekkora minden volt, csak hétköznapi nem. Korán hírnevet szerzett, és mindössze tizenkét évesen hirtelen a rivaldafényben találta magát, amikor megkapta a Harry Potter-filmek Draco Malfoyának ikonikus szerepét.

Tom őszintén és a védjegyévé vált humorral most először vall arról, milyen is volt a mozivásznon, a varázslóvilág tagjaként felnőni. Mindent elmesél a nagy áttörésről, magáról a forgatásról, a tíz év alatt szerzett tartós barátságokról, de olvashatunk a hírnév előnyeiről és hátrányairól, és arról is, hogyan boldogult felnőttként a forgatás befejezése után.

Készüljünk fel, mert egy hús-vér varázslóval fogunk találkozni!"

Nagyon szerettem volna kezembe venni ezt a könyvet, hiszen Tom Feltont rendkívül mély gondolkodású és kedves embernek tartom, így érdekelt, hogyan látja a világot.

Egyre jobban szeretem az önéletrajzokat, hiszen valaki betekintést enged nekünk abba a moziba, amit csak ő lát és ez rendkívül különleges.

Eszméletlenül bátor volt, hogy ennyire kendőzetlenül írt az életéről. Nem szépített semmit, sőt elég borús véleménye van magáról, ami meglepett. Ám nyilván mindenkinek önmaga a legnagyobb kritikusa még úgyis, ha nem indokolt.

Megismerhettük a családi életét, hogy milyen volt kisgyereknek és hogyan kezdődött színészi pályafutása. Ezután pedig természetesen a Harry Potter világ rántott be minket, ám most a csillogás másik oldaláról. Sejtettem, hogy a filmeknek jelentős hatása volt a fiatal szereplők életére, de talán bele sem gondoltam, hogyan változott meg minden körülöttük egy szempillantás alatt és, hogy ezt mennyire nehéz lehetett feldolgozni.

Egy kicsit én is úgy jártam, mint a kislány a seprűn repüléssel, de ezt félretéve, felnőtt fejjel nagyra értékelem, hogy megláthattam az embert, Tom Feltont és bepillantást nyerhettem a gondolataiba. 
Rendkívül értékes, emberi és őszinte könyv, amely rávilágít, hogy tulajdonképpen az élet folyton változik, korszakok jönnek és lezárulnak, és ezekben a változásokban keressük újra és újra a helyünk.

Köszönöm szépen a lehetőséget a HVG Könyveknek!

Értékelésem: 4,5 / 5






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése