9/07/2019

Szemgyönyörködtető BookTag


Elég régen töltöttem ki booktaget és most rátaláltam egy régi kedvencemre, amit már akkor elmentettem, hogy MUSZÁJ megcsinálnom. Ez pedig a Szemgyönyörködtető tag lenne, amit Arwennél láttam A Penchant for Fantasy blogon és ő maga fordította. A linken elérhető az ő kitöltése is :)
Most pedig lássuk a feladatokat :)
1. Legjobb színkombináció egy borítón

Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek
Általában nem szeretem a filmes borítókat, sőt a személyeket ábrázoló borítók sem a kedvenceim, de vannak olyan ritka kivételek, amikor minden tökéletes, és ez pont az a borító. Gyönyörűek ezek a színek, a szereplőket is ilyennek képzelném el, pedig először a könyvet olvastam, nem láttam a filmet.

2. Legjobb tipográfia/betűtípus egy borítón
Mary E. Pearson: Az árulás csókja
Először eszembe sem jutott a sorozat, csak most, ahogy pakolásztam a polcom és levettem, rájöttem mekkora dinnye vagyok. 
A sorozat, Fennmaradottak krónikái, gyönyörű betűtípust kapott. Nem is a betűtípus, hanem az egész díszítése, nagyon mutatós. Emellett még a borító is gyönyörű, különleges az összhatás.

3. Legjobb szimpla borító
Elizabeth Chandler: Angyali szerelem sorozat
Régebben olvastam a sorozatot, a sztori nem is nyűgözött le, de a borítók élénken megmaradtak bennem. Egyszerű, különleges, egyébként is imádom a rózsákat és nagy angyalszárny mániában is szenvedtem már 😁 

4. Legszebb végoldalak
Ha jól tudom ez leginkább a külföldi könyveknél szokás, így sajnos szép végoldalt nem tudok mutatni, de Arwennél meg lehet nézni egy nagyon izgalmasat.

5. Legjobb térkép
Elizabeth Lim: Spin the Dawn
Számomra ez volt a legszebb térkép, amivel eddig találkoztam. Szerettem, hogy ahogy olvastam, úgy fedeztem fel apró kis jeleket, részletek, amelyek csak a történet ismeretével váltak számomra fontossá.

6. Legjobb "meztelen" keménytáblás könyv (azaz védőborító nélkül)
Szintén Elizabeth Lim: Spin the Dawn
Nincs túl sok keményfedeles könyvem, így ő az egyedüli, aminek egy kicsit egyedibb a védőborító nélküli borítója. Tetszett, hogy nem fekete, hanem mélykék és észrevehető a Nap és a Hold metszete. Tetszik ez a motívum, nagyon illik a könyvhöz.

7. Legjobb hátsó borító 
Anne Bishop: Vörös betűkkel
Eleinte bajban voltam, nem nagyon volt ötletem szép hátsó borítóra, végül elkezdtem pakolgatni a polcom és már rá is jöttem, hogy a Vörös betűknek nem csak az eleje de a hátsó borítója is csodaszép. Tetszik a fehér borító, ami kiemeli a vöröses-narancsos mintákat. Ez a kép pedig a történet szempontjából is izgalmas, illik a sztorihoz és sejteti, hogy valami készül... Imádom.

8. Legjobb fejezetdísz 
Sarah J. Maas: Tüskék és rózsák udvara
Emlékszem, amikor legelőször belelapoztam szinte lesokkolódtam a fejezetdíszeken. Ez volt az első könyvem, aminek ennyire díszesek a fejezetei és imádtam. Mindig olyan érzetem támadt, mintha egyre jobban haladnék előre egy erdőben.

9. Legjobb illusztrációk
Sokat gondolkodtam, de biztos vagyok benne, hogy a mesekönyveimen kívül nincsenek illusztrált könyveim.

10. Legjobb gerinc
Rosamund Hodge: Kegyetlen szépség
Mint már említettem nagyon szeretem a rózsákat, a Kegyetlen szépség gerince pedig egy az egyben egy csodaszép rózsa. Én oda meg vissza vagyok tőle, olyan jól néz ki a polcomon 😍

11. Kedvenc borítód a polcodon
Amy Harmon: Homokból és hamuból
Lehet, mert a legeslegkedvencebb könyvem és elfogult vagyok, de ez a borító a leg-leg-leg! Szeretem a hangulatát, a színeit, tudom,tudom, megint személyek vannak rajta...ritkán, de nagyot tud ütni egy-egy jól eltalált személy a borítón.

Ennyi lett volna ez a Book tag. A képek mind a saját képeim a saját könyveimről, némelyik fellelhető az Instagram oldalamon is.

Ha kedvet kaptatok a kitöltéshez forrásmegjelölés mellett nyugodtan vihető és légyszi írjátok meg hozzászólásban vagy küldjétek el e-mailben a kitöltés linkjét, szívesen elolvasnám :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése