11/26/2022

Shannon Mayer, Kelly St. Clare: Méz és hamu udvara

Megjelenés: 2022

Kiadó: Álomgyár

Sorozat: Méz és jég trilógia I.

Oldalszám: 384

Fülszöveg:

Titkon ​szeretek egy férfit, akinek sosem kellettem…

Alli vagyok, egy árva, félig ember tündér. Harcra edzettek, és arra, hogy félve tiszteljem Hegyalja hatalmát. Végre felfelé kezd ívelni az életem. Mindössze huszonnégy évembe telt elérni ezt.

Ám Hegyalja – a tündérek ősi otthona – összeomlik, a tündérek pedig többé nem juthatnak oda, és egyedül én tudom, ki a felelős érte.

Ez a titok megöl engem, ha nem teszek valamit.

A tündéreken brutális őrület vesz erőt, amikor elveszítik kapcsolatukat Hegyaljával, én pedig népem megmentése érdekében nem tehetek mást, mint magam mögött hagyom mindazt, amiért küzdöttem. Menekülnöm kell. Ha nem jövök rá, mi rombolta le egyetlen érintéssel az idők kezdete óta létező varázslatot, mit sem érnek múltbéli tetteim.

Meg kell fejtenem Hegyalja összeomlásának rejtélyét, de közben a nyomomban van az a férfi, akinek egykor a szívemet adtam.

A New York Times és a USA Today bestsellerszerző-párosa, Kelly St. Clare és Shannon Mayer egy kalandban és izzó vágyakban gazdag regénysorozattal kápráztatja el a magyar fantasyrajongókat. Egy olyan világba nyerhetünk betekintést, aminek mi is szívesen a részesei lennénk, csupa bűbáj és izgalom.


Még az értékelésem elején muszáj kihangsúlyoznom, hogy nem én vagyok a könyv célcsoportja, úgy érzem kinőttem belőle, illetve nem tudtam kiverni a fejemből, a hasonlóságot A Köd és Harag udvarával.

Alli félvér árva, így keményen kell harcolnia, főleg lányként, hogy elérje a megbecsülést a tündérek között. Ám amikor már úgy érezné révbe ért, addig dédelgetett álmai szertefoszlanak és a királyság bukásáért őt okolják.

Kezdem azzal, ami a leginkább távol állt tőlem, az pedig az írásmód. Túl tinédzseresnek és túl lazának éreztem, ami nekem nem jött át. Több helyen, egy-egy feszült szituációban számomra nagyon nem illettek oda a viccesnek vélt megszólalások, a főszereplő is túlzottan hebrencs volt, így egy idő után már nem is tudtam komolyan venni, viszont ez azt hiszem abból adódik, hogy nem én vagyok a célcsoport.

Ettől függetlenül viszont elérte, hogy érdekeljen a folytatás. A fiatalabb olvasóknak szerintem ideális lesz, illetve azok is kedvelni fogják, akik könnyedebb fantasy művekre vágynak. 

Értékelésem: 3 / 5







0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése