1/22/2021

R. Kelényi Angelika: A grófnő árnyékában


Megjelenés:
2020

Kiadó: Álomgyár

Sorozat: Az ártatlan I.

Oldalszám: 410

Fülszöveg:

"1609 októberében Fabricius Flóra, a pozsonyi orvos lánya Báthory Erzsébet udvarába érkezik, hogy megkeresse eltűnt nővérét. Ha tudta volna, mi vár rá, talán útnak sem indul. Ám hamarosan megtanulja, semmi sem az, aminek látszik, és semmi sem biztos, csak a halál. Ki mozgatja vajon a szálakat? Ki az, aki befolyásolja az eseményeket, és a gyilkolástól sem riad vissza? Minden erejére szüksége van, hogy legyőzze az akadályokat és kibogozza a sötét titkot, melyet a csejtei vár falai rejtenek. Egyetlen emberre számíthat csupán, az Itáliából érkezett, kétes jellemű, mégis rendkívül vonzó férfira, akiről azt sem tudja pontosan, hogy kicsoda, és azt sem, miért segít neki. R. Kelényi Angelika, Terézanyu-díjas írónő 17. század elején játszódó regénye kalandos, izgalmas, és vérfagyasztó történetet mesél el. Ahogy azt már megszokhattuk, írása nem nélkülözi a romantikát, a politikai cselszövést és a korhű történelmi háttér megjelenítését sem."


Nagyon-nagyon sok jót hallottam az írónőről és a könyveiről, de még nem volt alkalmam tőle olvasni, egészen idáig.

A grófnő árnyékában már a borítójával felhívta magára a figyelmem, hiszen elképesztően szép. Azóta a radaromon volt és tudtam, hogy egyszer úgyis beszerzem.

A történetben egy fiatal lány kénytelen útnak indulni nővére keresésére, hiszen amióta elment a grófnő szolgálatába, egyre kevesebbet hallottak felőle és csúnya pletykák keltek szárnyra a falusiak körében, miszerint a grófnő halomra gyilkoltatja a fiatal cselédlányokat. Flóra elhatározta, hogy kideríti mi történt a testvérével és ő is elszegődik a grófné szolgálatába. Azonban még rémálmaiban sem gondolt volna arra, ami a kastélyban várta és szép lassan kibontakozott a szeme előtt...

Attól a pillanattól fogva, ahogy kinyitottam a könyvet nem tudtam elengedni. A gondolataim is mindig visszakanyarodtak a történtekre és érdekelt, hogy hová fognak vezetni a szálak.

Rendkívül felkeltette az érdeklődésem, hogy az 1600-as évek Magyarországán játszódik a történet. Körbelengett a magyaros életérzés és szinte ez az egyik legnyomósabb ok, amiért most már egyre jobban szeretek magyar íróktól olvasni.

Ahogy Flóra megérkezett a kastélyba, nem csak ő, de én sem értettem semmit, így szépen lassan együtt fedtük fel a mélyben húzódó szálakat. Természetesen végig találgattam, gyanúsítgattam, de a közelében sem jártam a valóságnak. Sőt ennyi gyilkosságot és cselszövést én még könyvben nem láttam, viszont az egész annyira jól átgondolt volt, hogy csak sötétben tapogatóztam.

Eszméletlenül izgalmas és fordulatokkal teli könyv. Egy percig sem lankadt a cselekmény, állandóan történt valami, ami még több kérdést vetett fel. Ráadásul kaptunk egy titokzatos, sötét lovagot is, akinek a szándékait homály fedte.

Nem mellesleg páratlanul gördülékeny írásmóddal találkoztam, nagyon élveztem olvasni, szinte repültek az oldalak.

Összességében ismét egy páratlan gyöngyszemre bukkantam. Féltem, hogy nekem nem fog tetszeni, de ugyanúgy elvarázsolt, mint amilyen véleményeket hallottam róla. Aki szereti a történelmi háttérrel rendelkező, izgalmas, kalandos történeteket ne habozzon elolvasni vagy megismerkedni az írónő műveivel, most már biztos, hogy szépen lassan be fogom szerezni a többi megjelent R. Kelényi Angelika könyvet is, új kedvenc magyar írónőm lett ismét :)

Értékelésem: 5 / 5* Kedvenc!


Képek forrása: 

1. saját instagram

2. kollázs: pinterest táblám

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése