1/14/2021

Alex Flinn: Beastly - A szörnyszívű


Eredeti cím:
Beastly

Eredeti megjelenés: 2007


Megjelenés: 2010

Kiadó: Könyvmolyképző

Kiadói sorozat: Vörös Pöttyös

Sorozat: Kendra Krónikák I.

Fordította: Farkas Veronika

Fülszöveg:

"Szörnyeteg vagyok. Egy szörnyeteg. Nem farkas vagy medve, gorilla vagy kutya, hanem egy teljesen új faj, ami két lábon jár – egy karmos-agyaras teremtmény, akinek minden testrészét sűrű szőr fedi. Azt hiszed, ez egy tündérmese? Nincs olyan szerencsém. New York Cityben vagyunk. És a jelenről beszélek. Nem baleset ért, és nem valami betegség támadott meg. De örökre ilyen torz maradok, hacsak meg nem sikerül törnöm az átkot. Igen, az átkot, amit az irodalomórámra járó boszorkány bocsátott rám. Hogy miért változtatott szörnyeteggé, aki nappal elrejtőzik, éjszaka pedig az utcákon settenkedik? Elárulom. Elmesélem, milyen voltam Kyle Kingsburyként, olyasvalakiként, aki mindenki lenni szeretne, gazdagon, tökéletes külsővel és tökéletes élettel. Utána elmesélem, hogy váltam tökéletesen… szörnyeteggé. Akarod hallani? Mered hallani?"



Sokszor hangoztatom, hogy kinőttem a Vörös Pöttyösökből. Ezzel a könyvvel mégis megtörtént az, ami nagyon ritkán történik meg velem: leültem és végigolvastam az egészet, egy ültő helyemben.

Kyle a tipikus szépfiú volt, aki egyébként semmilyen más értéket nem tud a külsején kívül felmutatni. Előszeretettel terrorizálta hátrányosabb helyzetű vagy számára kevésbé szép, kevésbé értékesebb társait. Egyszer azonban a rossz emberrel kezdett ki, aki elátkozta, szörnyszülötté változott és csak az igaz szerelem csókja törhetné meg az átkot. Mondhatom, hogy Kyle látszat világában ezt elég nehéz lenne kivitelezni, szerencséjére 2 évet kapott, hogy meglelje a megoldást.


Őszintén szólva még a valód Kyle sem tudott idegesíteni. Azért nem mert a cselekedetei nagy részéhez  magában hozzátette az indokot is, ami miatt olyan lett, amilyen. Érdekes volt megfigyelni, hogy a családi minták, illetve az a fajta "nevelés" valamint "értékek", amelyeket kapott a szüleitől mennyire befolyásolták a viselkedését.

Ezután már az izgalmasabb rész következett, hogy a látszatra üresfejű szépfiú, hogyan fogja egy visszataszító lényként megtörni az átkot.

Imádtam a jellemfejlődést, amin Kyle keresztülment. Végre mert önmaga lenni, levetette a társadalmi elvárásokat és valóban azt csinálta, amiben örömét lelte. 

Kezdek rájönni, hogy szeretem a retellingeket, főleg a Szépség és a szörnyetegről szólókat. Ebben a mesében van valami varázslatos, ami örök.

Kyle rózsái és olvasás iránti szeretete rendkívül szimpatikussá tette, teljesen átértékelte az életét.

Imádtam a szerelmi szálat benne és mindazt az üzenetet, amelyet a könyv képvisel.

Rendkívül gazdag könyv, nagyon szívesen odaadnám a tinédzserek kezébe, ezzel egy kicsit jobban érthetővé válna, hogy melyek az igazi értékek és mindig vállalni kell önmagunkat, nem szabad a társadalmi elvárásokba belesimulni csak azért, hogy szeressenek.

Imádtam ezt a könyvet, megmelengette a lelkem, csak ajánlani tudom Aki egy kicsit is romantikus lelkületű vagy szereti a mesék újraírt változatait, esetleg keresi önmagát, igazi értékekre fog lelni a könyvben.

Értékelés: 5 / 5



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése