1/01/2021

Top 5 kedvenc 2020

 


A csalódások után természetesen nem maradhatnak el 2020 kedvencei sem.

Sok kellemes csalódással és nagy meglepetéssel találkoztam az év során, valamint ebben az évben olvastam el a legtöbb könyvet (44), így elég nehéz volt pusztán 5-öt kiválasztani, de sikerült!


5. Alice Broadway: Ink

Valamiért nagyon alacsony %-on mozog, amit nem értek, mivel nagyon jó könyv. Teljesen egyedi világba kalauzolt el, ami teljesen lekötötte a figyelmem. A halál nem a kedvenc témám, mégis képes voltam túltenni magam rajta, ugyanis annyira érdekeltek a történések és ez a teljesen új világ.

A főszereplő igaz a történet gyenge pontja, de a mellékszereplők, világfelépítés és a fordulatok annyira erősek, hogy kompenzálják. Nálam nagy sikert aratott.

4. Sebastian Fitzek: A terápia

Eszméletlenül zseniálisan keveri a szálakat. Érdekessége a történetnek, hogy egy pszichiáter szemén keresztül követjük az események és két elmebetegség is elég nagy részletességgel bemutatkozik. Nagyon érdekelnek az emberi természettel vagy elmével és betegségeivel kapcsolatos könyvek. Ebben az esetben a skizofrénia és a Münchausen szindróma kerül terítékre.

Fitzek végig az orromnál fogva vezetett. Semmit nem sejtettem és mindent elhittem bármerre kanyarodtunk. Annyira sejtelmes és izgalmas, hogy a végén már én sem tudtam, hogy hol állok fejjel.

3. Maggie Stiefvater: Shiver- Borzongás

Tartottam tőle, hiszen Vörös Pöttyös és elég népszerű. Azonban engem is berántott.

Tényleg nem eresztett és eszméletlenül valósághűen érzékeltem a világot.

A legeleje óta lenyűgözött ez a vágyakozás a két főszereplőnk között. Az első oldalaktól kezdve megalapozott egy várakozással teli légkört, ami izgalmas volt. Érdekes volt a váltott szemszög, így beleláthattunk a farkas és az ember fejébe is. Egyre jobban lenyűgözött a farkasok világa és amit az írónő belecsempészett az átváltozás körülményeivel, valamint a vélt gyógymódról, letehetetlenné tette.

Sam karaktere borzasztóan illet a farkas által kialakított képhez. Végre nem egy macsó karakter, hanem egy visszahúzódó és érzékeny lélek, a költészet, tudás iránti rajongással, minden versétől egy kicsit elolvadtam.

2. Borbás Edina: Zárva

Már az első oldalaktól kezdve megfogott valami. Jellemzően nem szeretem a túl sci-fis, technika-orientált történeteket, de itt ezzel egyáltalán nem volt problémám.

A világ azonnal berántott és egészen addig nem engedett, amíg az utolsó oldalt el nem olvastam.

Számomra egy teljesen új élmény volt, könyvben nem találkoztam még hasonlóval, egyedi, minden túlzás nélkül letehetetlenül izgalmas, mindemellett számos mély mondanivalóval rendelkezik.


1. Szaszkó Gabriella: Kora február

Ez a könyv engem idén kiválasztott. Vannak ilyen sorsszerű olvasmányaim. A jó időben, a jó mondanivalóval talált meg.

Ránézésre nem számítottam többre, mint egy limonádé szerelmi történetre, amivel majd elleszek, ennél nagyobbat viszont nem is tévedhettem volna.

Számomra ez volt az első könyv, ami ezt a problémát feszegette és ennyire jól kibontotta.

Ahogy telnek a húszas éveink egyre inkább ránehezedhet az életünkre egyfajta nyomás. Ezt én leginkább társadalmi nyomásként tudnám megfogni, az iskola befejezése után mindenki elkezdi firtatni az életed, hogy na most mi lesz? Erre a legelfogadottabb válasz, hogy jó munkahely, házasság, gyerek vagy még több gyerek, ebben a sorrendben. Mint egy bevásárlólista és pipálgatjuk hol tartunk. Azonban, aki ettől eltérően gondolkozik, nem a jól megszokott lépcsőket koptatja élete során könnyen ítélkezéssel, címkézéssel vagy értetlenkedéssel találhatja szemben magát.

A komoly mondanivalóhoz pedig egy izgalmas történet is társul, már csak ezért sem tudtam volna letenni. Nekem a Kora február lett az év könyve, nagyon megérintett.


Nektek milyen volt a 2020 az olvasmányaitok szempontjából? Melyik lett az év legnagyobb kedvence?


Sok új olvasnivalóban és kedvencekben bővelkedő Boldog Új Évet kívánok! :) 

8 megjegyzés:

Németh Barby írta...

Ezek közül sajnos csak a Shivert olvastam, de nagyon örülök, hogy neked is ennyire tetszett. Nekem egy időben a legnagyobb kedvenc volt. Sam karaktere valóban különleges, a költészet szeretetéért pedig abszolút járt neki a szívem. Bár utána jött Cole, és valamiért őt még inkább a szívembe zártam. 🙈❤

A Zárva már a témája miatt is érdekelt, de még nem tartom magamat késznek ahhoz, hogy a jelenlegihez hasonló helyzetről olvassak. De teljesen tetszett amit most (meg az értékelésedben) írtál róla, így ha rávesz a lélek, adok majd neki egy esélyt. :)

A Kora februárnak pedig nagyon örülök, hogy az év könyvének tituláltad. Ez is már a beharangozójakor felhívta magára a figyelmemet, de még nem jutottam el az olvasásáig. Ezek után mindenképp előre kell vennem, mert az, ahogyan jellemezted, több mint kecsegtető.

Millió puszi, boldog új évet!
Barbi

Wandamaci írta...

Most így hirtelen nem is tudnék dönteni Cole vagy Sam között. :D Még a Sinner várat magára, de kíváncsi vagyok.

A Zárva hatalmas kellemes csalódás volt. Féltem tőle, de annyira jó a sztori, nekem segített ebben a helyzetben, kicsit elvitte sci-fis, filmes irányba :D

A Kora februárt pedig mindenképpen ajánlom. Engem valamiért nagyon megszólított, így az első rendelésemben már a Kora március, a folytatása biztos benne lesz :)

Neked is nagyon boldog új évet kívánok! :)
Puszi

Avilda írta...

Nagyon örülök, hogy a Shiver neked is ennyire tetszett :) Kedvet is kaptam egy újraolvasáshoz, tinikoromban nagyon szerettem! :)

Wandamaci írta...

Nagyon szerettem. Ősszel olvastam, emlékszem nagyon illett a hangulathoz, így szerintem ősszel újra és újra elő fogom venni :)

Avilda írta...

Igen, kifejezetten őszi könyv, a folytatásokat is elolvasod?

Wandamaci írta...

Igen, szinte sorban ledaráltam az egész sorozatot :D Már csak a Sinner maradt. Kicsit tartok tőle, de mindenféleképpen kíváncsi vagyok Cole-ra :) Te olvastad már?

Avilda írta...

Félig-meddig. Nem igazán jött be, de nem tudom, mennyit olvashattam el belőle - 50, 100 oldalt? Nekem nagyon hiányzott Gazdag Tea fordítása :(

Wandamaci írta...

Jajj, na ettől félek :DD Előbb-utóbb úgyis sorra kerül, kíváncsi vagyok :)

Megjegyzés küldése