1/24/2021

Újévi Fogadalmak BookTag 2021

 


Már idejét sem tudom, hogy mikor hoztam utoljára BookTaget. Azonban ma ismét elérkezett a pillanat, hála Bianka Kincsei kihívásának.

Már átfutottam a taget, nagyon szuper kérdések lettek összeválogatva, így év elején jól jön, kicsit kijelölöm a fő csapásirányt olvasásügyileg :)

1. Egy író, akitől szeretnél olvasni idén, de eddig még semmit nem olvastál tőle:

Böszörményi Gyula.

A Leányrablás Budapesten-t már ezer éve el akarom olvasni csak valamiért tartok tőle, talán félek, hogy nem fog tetszeni, de nem akarom tovább halogatni, kíváncsi vagyok. :)

2. Egy könyv, amit mindenképpen szeretnél elolvasni:

Nagyon-nagyon sok könyvet szeretnék elolvasni. A legutóbbi rendelésem alkalmával olyan könyvek érkeztek nagyrészt hozzám, amelyek egy sorozat folytatásai és az említett sorozatok elképesztő függővéggel zárultak, így fogalmam sincs, hogy melyikkel kezdjek. Viszont, ami a tavalyi évben nagy hatással volt rám és most végre nálam van a folytatása, az Szaszkó Gabriella: Kora februárja volt így most nagyon szeretném elolvasni a Késő márciust.

3. Egy klasszikus, amit szeretnél elolvasni:

Margaret Mitchell: Elfújta a szél

Egyszer, régebben mindössze 100 Ft-ért tudtam megmenteni az első részt a könyvtár kiszanált polcáról és egyébként teljesen jó állapotban van, így nagyon megörültem neki, csak most már várom, hogy a 2. részt is kitegyék erre a polcra :D

Rengeteg jót hallottam róla, valamint egyébként is szeretnék minél több klasszikust megismerni, így azt hiszem a következő áldozatom az Elfújta a szél lesz :)

4. Egy könyv, amit szeretnél újraolvasni:

Brigid Kemmerer: A Curse So Dark and Lonely

Elképesztően szeretem ezt a könyvet, sőt most fog kijönni a harmadik része a sorozatnak, amit szeretnék megvenni, ezzel is teljessé varázsolni ezt a gyönyörű trilógiát. Viszont úgy érzem, hogy mielőtt belekezdenék az új részbe nem fog ártani, ha felfrissítem a történteket :)

5. Egy könyv, ami ezer éve várólistás és idén el akarod olvasni végre:

Sarah J. Maas: Árnyak királynője

Szegényem már évekkel ezelőtt megvettem, de még mindig nem szántam rá magam. Az Üvegtrón óta folyamatosan fogyott a lendületem és most már csak toporgok a 4. rész előtt. Viszont a napokban annyi jó visszajelzést kaptam erről a részről, sokan mondták, hogy itt új erőre fog kapni a sorozat, így nagyon kíváncsi lettem és előrébb soroltam a várólistámon :)

6. Egy jó vastag könyv, amit beterveztél:

Sarah J. Maas: Föld és vér háza

Ez a jelenlegi olvasmányom és a maga 912 oldalával bőven kimeríti a "jó vastag könyv" fogalmát :D Elképesztően nehéz könyv :D 

Egyébként borzasztóan kíváncsi vagyok, hogy mi ez a nagy hype, már egész jól elhaladtam vele, kezdem átérezni a hangulatot, viszont még nem vagyok meggyőzve.

7. Egy író, akitől már olvastál és idén is szeretnél:

Bauer Barbara

Ha jól informált vagyok, az írónő ismét egy újabb könyvvel készül, amit megint borzasztóan várok. Bármiről ír én vevő leszek rá, imádom a könyveit.

8. Karácsonyra kapott könyv, amit el fogsz olvasni idén

Idén nem kaptam könyvet karácsonyra, elég sokat behörcsögöltem előtte :'D

9. Egy sorozat, amit elkezdeni és befejezni is 2021-ben fogsz:

Ez egy rendkívül jó kérdés.

Szerintem R. Kelényi Angelika Az ártatlan sorozata lesz. Az első részét már idén elolvastam és annyira tetszett, hogy mindenképpen sorban el szeretném olvasni a többi részt is.

10. Van valami olvasási terved? Ha igen, hány könyvet tervezel idén elolvasni?

Nem szeretek tervezni, viszont a Goodreads olvasás kihívásán mindig részt veszek. Mivel tavaly sikerült a hőn áhított 40 elolvasott könyv elérése, idén az 50 könyvet tűztem ki magamnak.

Valószínűleg nem fogom tartani, mert nem szeretem, ha valami ki van jelölve és muszáj követnem, nem akarom, hogy az olvasás "kötelezővé" váljon. Eddig is szórakozásból olvastam ez ezután sem fog változni, teljesen mindegy, hogy mennyi lesz az év végi adat. Szóval visszakanyarodva az előző gondolatmenetemhez, szeretnék minden héten (legalább) 1 könyvet elolvasni, így 52 könyv körül fog mocorogni a szám év végére, ami teljesen jó tervnek tűnik :D

+1 Szeretnél-e idegennyelven olvasni?

Természetesen igen!

Imádok angolul olvasni, sokkal másabb eredeti nyelven elolvasni a műveket és sok olyan történettel szélesítettem már a kedvenceim, amelyek itthon nem jelennek meg, így lemaradtam volna róluk, új ajtókat nyitottak ki előttem.

Sőt, idén többet szeretnék spanyolul olvasni, ezzel is fejlesztve a spanyol tudásom. 

Ennyi lett volna ez a booktag, én nagyon élveztem a kérdéseket megválaszolgatni. Köszönöm még egyszer a kihívást!

Ha van kedvetek bármelyik kérdésre szívesen elolvasnám a ti válaszaitokat is a kommentekben! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése