2/25/2023

Sarah J. Maas: Ezüst lángok udvara

Eredeti megjelenés: 2021

Megjelenés: 2021

Kiadó: Könyvmolyképző

Kiadói sorozat: Zafír pöttyös

Sorozat: Tüskék és rózsák udvara IV.

Fordította: Szabó Krisztina

Oldalszám: 864

Fülszöveg:

"Féktelen ​erő. Féktelen szenvedély.

Nesta Archeron mindig is ingerlékeny és büszke volt, hirtelen gerjed haragra, és lassan bocsát meg. Mióta az Üstbe kényszerítették, és akarata ellenére főtündérré vált, nehezen találja a helyét a különös, veszedelmes világban, ahol él. Úgy tűnik, képtelen túllépni a Hybern elleni háború rémségein és mindazon, amit ott elveszített.

És van valaki, aki mindenki másnál könnyebben feldühíti: Cassian, a sok csatát megjárt harcos, aki a Rhysand és Feyre uralta Éjszaka udvarában betöltött pozíciója miatt folyamatosan Nesta útjába keveredik. De Cassian nem csak a haragját szítja fel. Le sem tagadhatnák a kettejük közötti szikrákat – és a szenvedélyük fellángol, amikor kénytelenek egy fedél alá költözni.

Mindeközben az áruló emberkirálynők, akik az előző háború során visszatértek a kontinensre, veszélyes új szövetséget kötnek, és a vidék törékeny békéjét fenyegetik. A megállításuk kulcsa pedig azon múlik, képes-e Cassian és Nesta szembenézni az őket kísértő múlttal.

Ők ketten belső és külső rémekkel küzdenek a bizonytalansággal teli világban, miközben elfogadást – és gyógyulást – keresnek egymás karjában."


Annyira hiányzott már, hogy egy igazán jó fantasy világban elmélyedjek, így az Ezüst lángok udvara ismerős, meleg takaróként vont körbe és teljesen magába szippantott.

Szinte csak negatív véleményt olvastam a könyvről mielőtt belekezdtem, így tartottam tőle, miről is szól ez a féltégla.

Szerencsére azonban nekem nagyon tetszett ez a rész is, újra visszacsöppentem ebbe a varázslatos, de kegyetlen világba, azonban tökéletesen hozta az ACOTAR világ hangulatát.

Nesta karaktere állt tőlem a legmesszebb az egész sorozatban, de ez a könyv kellett hozzá, hogy ez  megváltozzon. Az írónő zseniálisan átadta mi játszódhatott le benne, miért vált olyanná, amilyen és ez nálam nagyon betalált. Hatalmas karakterfejlődésnek lehettünk szemtanúi és mindezt az elejétől végig követve, ismerve Nesta gondolatait, amelyek sok mindent megmagyaráztak és bennem ismét megerősítette, hogy sosem tudjuk, hogy a másik fejében mi játszódik le, miért lett olyan, amilyen, mivel ostorozza önmagát. Sokan biztosan tisztában vagyunk vele, hogy a fejünkben lévő belső hang önmagunkkal tud a legkegyetlenebb lenni, nem kímél minket és lehetetlen tőle megszabadulni, Nesta mégis felismeri az értékeket az életében, amivel a gondolkodása is megváltozik.

Mint az köztudott ez a könyv Nesta és Cassianról szól a leginkább, azonban Feyre is Rhysand, valamint a többiek is megjelennek, ráadásul politikai ármánykodás is folyik a háttérben, így nemcsak a Nessian párosról esik szó. Olyan fordulatok, illetve veszélyes kalandok elé néztünk, hogy sokszor képtelen voltam letenni a könyvet, majdnem észre sem vettem és már ennek a féltéglának a végén jártam. Az események szokás szerint pörögtek, azt sem tudtam melyik szál miatt izgulok jobban.

Zafír pöttyösként nem meglepetés, hogy sok a +18-as tartalom, amelyeket én jellemzően átlapoztam mert nem érdekelt, sokkal értékesebb volt a történet, de nem árt erre is számítani.

Összességében zseniális lett, igaz, nem előzte meg a kedvenc 2. részem, de a nyomában van. Örülök, hogy elolvastam, nálam betalált és újra felidézte bennem, hogy miért is szeretem ennyire az ACOTAR világát. Most már nagyon remélem, hogy Azriel történetét is hamarosan elolvashatjuk, kaptunk egy kis előzményt a regény végén, ami Azről szólt, így nagyon reménykedem, hogy legközelebb már az ú könyvét tarthatom a kezemben.

Értékelésem: 5/5



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése