7/05/2017

TOP 5 Wednesday #10













Megérkezett július első T5W bejegyzése. Elöljáróban, annyit elmondhatok, hogy felüdülés volt ez a téma. Szinte pár perc alatt összeszedtem rá a jelöltjeimet.
Múlt hónapban sok fejtörést okoztak a párkapcsolattal összefüggő témák, így a mai napon a szerelmet mellőző könyvek kerültek terítékre.

A T5W bejegyzés sorozatot NagyDorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.

A mai téma:
Könyvek románc nélkül
Azokat a kedvenc könyveimet kell összeszednem, amikben egyáltalán nincs szerelmi szál.
( Ha nagyon nem talál az ember lánya, megengedett egy csipetnyi rózsaszín felhő, de igyekezni kell rózsaszínköd-mentes történeteket összeszedni)

A legeslegnagyobb kedvencem a  szerelem-mentes könyvek közül. Eleinte meglepődtem, mert vártam a romantikus szálat, valamiért meg voltam győződve, hogy ebben bizony lesz. Nem, nem volt, de cseppet sem hiányzott. Annyira jól bemutatta az írónő a világot, a szereplőket, az egész működését, hogy semmit nem hiányoltam. tökéletes sorozatkezdő könyv lett.


Ezt a könyvet egyszer azért nem vettem meg, mert azt mondták, hogy nincs benne szerelmi szál. Erről is meg voltam győződve, hogy ebben lennie kell, így el nem tudtam képzelni, hogy mégis
milyen történetet tartogathat.
A kíváncsiságom végül nem nyugodott, kölcsönkértem és elolvastam. Ebből is kedvenc lett és ebből sem hiányzott a romantika. annyira izgalmas és fordulatos volt, hogy bele sem illett volna.
Imádom az angyalos könyveket, ebben sem kellett csalódnom.


Ifjúsági könyv lévén illetve, hogy inkább fiúsabb könyvnek tartom, nem csoda, hogy mentes a szerelemtől. 
Pár évvel ezelőtt faltam Darren Shan könyveit, imádtam a vámpíros és a démonos sorozatát is.
Beteg és elvont világokat teremt, így inkább ezen van a hangsúly és mivel egy fiatal fiú a mesélő, az ő kalandjait követhetjük nyomon.


Hasonló a felállás, mint a Rémségek cirkuszában. Szintén ifjúsági regény, fiúkkal a főszerepben, így ebből is nélkülözzük a romantikát -ami cseppet sem gond-. Sokszor jól esik rózsaszínköd-
mentes kalandokról olvasni.
Először féltem az Útvesztőtől, mivel akkor vált ismét felkapottá-a film miatt-, amikor olvastam és általában nem szoktam jóban lenni a túlhypolt könyvekkel. Meglepetés volt, de nagyon jól kijöttünk egymással. Faltam a lapokat, eszméletlen izgalmas volt.


Rettentő ritka azon kötelező olvasmányok száma, amit elolvastam. Utáltam kötelezőket olvasni -ki nem?-. Viszont még alsóban nagyon kedveltem a kötelezőket, akár a Két Lottit, akár a Pál utcai fiúkat.
Szintén fiús könyvről van szó, de élveztem minden sorát. A Füvészkertről vagy a Grundról szóló részek még mindig élénken élnek az emlékezetemben. Alapvetően fiús lány voltam, így borzasztó irigyen olvastam a
Grundról vagy a harcról. Szívesen részt vettem volna benne én is. Örülök, hogy a kötelező olvasmányok között szerepel, szerintem meghozza a kedvet az olvasáshoz. Nagyban köszönhetem a Két Lottinak és A Pál utcai fiúknak, hogy imádok olvasni. Ez a két mű adta meg a kezdőlöketet az olvasás lejtőjén onnantól pedig megpecsételődött a sorsom :D

További bejegyzések a mai témához:
- Réta
- Dorka
- Berta
- Juli
- Arwen

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése