7/26/2017

Top 5 Wednesday #13


Hihetetlen,de már az utolsó júliusi T5W témához érkeztünk. Nagyon gyorsan telik az idő :O
A július az egyik legjobb hónap volt a T5W szempontjából. Izgalmas témák kerültek terítékre. Hatalmas piros pont, amiért különleges témák követték egymást hétről hétre. Ezt a hónapot nagyon élveztem csinálni és minden héten vártam, hogy legyen szerda és hozhassam a bejegyzésem. :)

A T5W bejegyzés sorozatot NagyDorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.

A mai téma:
Sorozatok, amelyek egyre jobbak lettek
Számtalan sorozatot meg lehetne említeni, melyeknél az első rész annyira magasra tette a lécet, hogy a soron következők már nem tudták megugrani és egyre rosszabbá váltak, már-már erőltetetté.
Na de ez túl egyszerű lenne, így olyan sorozatok lesznek ma a főszerepben,amelyek részről-részre jobbá váltak.


Elég sűrűn emlegetem,de mit csináljak, ha ez a kedvenc sorozatom? Nem véletlenül :)
Az első rész tökéletes bevezető volt. Megismertük a világot,a lényeket, ki-kit utál stb. Megspékelve rengeteg akcióval.
Ezután a sorozat első 3 része Elena és Raphael kapcsolatáról és problémáiról szól. Önmagukban ezek is egyre jobbak és jobbak lettek. Majd következtek a sorozat többi szereplőjének kötetei. Dimitri és Jason is különleges és titkozatos karakterek voltak,kíváncsi voltam mindkettejükre és látva a háttértörténetüket mégjobban megértettem miért váltak olyanná, amilyenek.
Nalini egy komplett világot épített fel, amit még a "mellékszereplők" kötetei is építenek és színesítenek.
Minél jobban belemerültem, annál jobban értékeltem minden egyes könyvet, ami ebben a birodalomban játszódik :)

2. Kresley Cole: Halhatatlanok alkonyat után
Hasonlóan Nalini sorozatához, Kresley Cole teremtményei is szinte lemásznak a lapokról. Noha magyarul már 12 része megjelent, ebből még csak 7-et olvastam el, de egyre jobban élveztem. Itt is, ahogy megismerkedtem a világgal, hozzám nőttek a szereplők utána pedig megpecsételődött a sorsom. Ahogy elolvastam a fülszövegeket és megtudtam kikről fog szólni a következő kötet, nem bírtam ellenállni és nekiestem, így veszve el teljesen a világában.
Számomra rendkívül szerethetőek a szereplők és, ahogy egyre több karakterrel ismerkedtem meg, úgy nyílt meg előttem ez az elképzelt világ is :)



3. Karen Marie Moning: Tündérkrónikák
Egy olvasói válságom közepette találtam rá a sorozatra és anélkül, hogy bármit tudtam volna róla belekezdtem. Ismét úgy jártam, mint az előzőekkel, nem tudtam abbahagyni, egymás után kivégeztem az egészet.
Ismét nagyon jó kezdés volt az első rész. Kicsit tapogatózunk, ismerkedünk mi is a szituációval, mint a főhősnőnk. Ehhez még hozzácsapodótt egy helyes és megfontolt könyvesbolt tulajdonos, aki valami hatalmasan hatalmas titkot rejteget és, ami borzasztó sokáig nem is derül ki! Őszintén megvallva ez a titok vezetett végig az orromnál fogva, egyszerűen tudnom kellett mi az!
Itt részről részre az egyre nagyobb kalandok voltak jellemzőek és a két főszereplőnk közötti kapcsolat alakulása.



4. Samantha Shannon: Csontszüret
Nagyon sajnálom, hogy a sorozat többi része valószínűleg nem jelenik meg magyarul. Az első rész is kellően izgalmas és különleges volt, de a közelébe sem ér a másodiknak. Mintha a II. résszel indulna el tulajdonképpen az egész és az első rész csak egy bevezető lett volna.



5. On Sai: Calderon
Először tartottam tőle, mivel sci-fi és féltem, hogy nem fog tetszeni. Szerencsére annyira tetszett, hogy még a kedvenceim közé is bekerült. Az első rész viszonylag vékonyka, de nem hiányoltam belőle semmit. A szereplőket is megkedveltem így szívesen vetettem bele magam a vaskosabb II. részbe.
Fordulatok és kalandok sora követte egymást, olvastam olvastam és csak azt vettem észre, hogy a vége felé járok. A II. rész egyértelműen emelt a lécen :)


Képek forrása: moly.hu

További bejegyzések a mai témához:
- Juli
- Berta
- Judy


2 megjegyzés:

Dorka írta...

Azt mondod, hogy a Calderon jobb lett? Nekem nem jött be az első része, így félek folytatni :/

Wandamaci írta...

Ha az első sem tetszett, így nem merném rámondani, hogy számodra is jobb lenne. A II. részben inkább mindenből többet kapunk: több akció, több Calderon, nekem ezért is tetszett jobban :)

Megjegyzés küldése