7/19/2017

Top 5 Wednesday #12















A mai T5W keretében egy érdekes témát kaptunk. Elég nagy már a Nyugati Világ befolyása, így a Goodreads csoportban azt találták ki, hogy szabaduljunk meg egy kicsit ettől.

A T5W bejegyzés sorozatot NagyDorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre, így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.

A mai téma:
Könyvek, melyeket nem a Nyugati Világ inspirált
Tehát nem játszódhatnak sem Észak-Amerikában, sem Nyugat-Európában.
Ez jó hír, hiszen hozhatok magyar könyveket is ^^


Paullina Simons: A bronzlovas
Gyakran emlegetem, de minden nézeteltérésünk ellenére nagyon megfogott a könyv. Valahogy mindig is Japán és Oroszország érdekelt a legjobban. Két véglet :D
Ebben a könyvben elég reális ízelítőt kaptam az akkori szovjet létből. Megdöbbentő, de egyben nagyon érdekes is volt. Az orosz kifejezéseket imádtam!

Leigh Bardugo: Árnyék és csont
Maradok az orosz vonalon :D
Az Árnyék és csontban nagyon érdekes világot ismertem meg. Young Adult könyv ellenére ( ezekkel már nagyon nem állok barátságban), bekerült a kedvenceim közé.
A legjobban Éjúr volt rám hatással, valamiért ő ragadt meg a legjobban az emlékezetemben.

Takami Kósun: Battle Royale
Na, ha már az elején megemlítettem az orosz-japán érdeklődésem, az oroszok után szépen átevickélek a japánokhoz.
Az olvasásom elején nagyon nehezen tudtam megkülönböztetni a lány neveket a fiú nevektől :D Sokat segített a könyv elején található névjegyzék :D
Beteg és elvont történetről van szó, de imádtam! Egy osztálykirándulás alkalmával elaltatják a résztvevőket és egy szigeten kelnek fel. Egy "játékba" csöppentek bele, aminek célja, hogy 1 valaki életben maradjon. Névsor szerint kiengedik a gyerekeket a vadonba, kapnak egy hátizsákot véletlenszerűen összedobált felszereléssel és rá vannak bízva a szerencsére. Van, aki egy villával indul neki van, aki gépfegyverrel...
Van egy halovány sejtésem, hogy az Éhezők Viadala kölcsönvette a könyv alapötletét, gyanúsak az egyezések :D

Arthur Golden: Egy gésa emlékiratai
Régóta szerettem volna elolvasni. Az ismerőseim közül még azok is a kezükbe vették, akik nem szeretnek olvasni.
Ahogy a Bronzlovasnál beleláthattam a Szovjetúnió világába, itt a háború előtti és utáni Japánba nyertem bepillantást.
Itt is megdöbbentett, hogy a háború milyen éles határvonalat húzott a két életforma között. Emellett a gésák életét is bemutatta. Elég szélsőségesek a vélemények a gésákról, de ez a könyv bebizonyította, amit sejtettem, hogy sokkal műveltebb és kifinomultabb világról van szó. Rengeteg tanulás, munka, nélkülözés és megaláztatás kíséri életüket.

On Sai: Calderon, avagy hullajelölt kerestetik
Végezetül pedig egy magyar vonatkozású könyvet hoztam. Úgy éreztem, hogy Calderon is beleillik a listámba, hiszen javarészt egy űrhajón játszódik, illetve egy kis Japán vonal is meghúzódik Tainanak köszönhetően.
Szintén kedvenc lett. Sokat nevettem Calderon megszólalásain, szerettem a stílusát. Tainat sem kellett félteni. Az ígéretes főszereplők mellé pedig egy igazán fordulatos és izgalmas történet társult, így garantált volt nálam a siker :)




További bejegyzések a témában:
- Dorka
- Berta
- Juli
- Adri

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése