7/12/2017

TOP 5 Wednesday #11















Már-már újra azt hittem, hogy nem tudom összeszedni a jelöltjeimet a mai témához, de nagy nehezen összeállt a csapat :)
Gyerekkoromban nem igazán számítottam könyvmolynak, a kötelezőek (már, amelyikbe belenéztem) elvették a kedvem és sokáig nem is olvastam. Körülbelül gimnázium elején kezdtem el rendszeresen és sokat olvasni.
A júliusi témák a Goodreads csoportban megtekinthetőek.

A T5W bejegyzés sorozatot NagyDorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.


A mai téma:
Gyermekkori kedvenceink
Samantha annyival megkönnyítette a dolgunkat, hogy akár Middle Grade,azaz 8-12 évesek számára íródott könyveket is belevehetünk a listába, csak próbáljunk meg elvonatkoztatni Harry Pottertől és Percy Jacksontól.


Darren Shan: Rémségek Cirkusza

Tudom már említettem múlt héten is, de akkoriban nem sokat olvastam így korlátozott választási lehetőségeim voltak :D
Darren Shan munkásságának nagy szerepe volt abban, hogy újra élvezzem az olvasást. Mind a vámpíros, mind a démonos sorozatát nagyon szerettem.A Rémségek Cirkusza volt az első mű, amit tőle olvastam, így mindig is inkább a vámpír-történetei álltak hozzám közelebb.
Az egyik osztálytársam ajánlására vettem meg és ez volt az első sorozat,aminek egy az egyben megvettem az összes részét egyszerre. Nem bántam meg. Most már belátom szerencsém volt, belenyúlhattam volna.A történetet nagyon élveztem, a daimónokra a mai napig emlékszek, nagyon megfogtak és teljesen egyedi ötlet.Az egész sorozat jól néz ki a polcomon, nagyon szépek a borítók, úgy érzem hamarosan újraolvasós lesz :)
A legeslegnagyobb kedvencem a kötelezők közül. Imádtam!Egyke vagyok, így nagyon élveztem, hogy milyen kalandokba bonyolódott egy ikerpár. Sokszor gondolkoztam rajta - ki nem?-, hogy milyen jó lehet egy testvér, akivel ugyanúgy nézünk ki, bár szerintem nekem azért nem adta meg a sors, mert csúnyán kihasználtam volna :D
Menet közben jutott eszembe, hogy ez volt a kedvenc mesekönyvem. Ez a világ legszebb mesekönyve -nekem legalábbis-.Rengetegszer elővettem és amikor még nem is tudtam olvasni, nézegettem a képeket. Az illusztrációk gyönyörűek! A mai napig ugyanolyan, mint régen. A mesék is aranyosak, érdekesek és különlegesek. Vannak rövidebb és hosszabb történetek, de az illusztrációk teszik igazán különlegessé. Amikor ránézek vagy leveszem a polcról újra kislánynak érzem magam :)

Ki ne szeretné a Grimm meséket? :)
Az illusztrációk igazán Grimmesek, szépek és kidolgozottak. Ebben a mesekönyvben inkább a történeteket szerettem, benne vannak az igazi klasszikusok is. Sokat segített, amikor olvasni tanultam. A betűtípus elég nagy, így könnyebben ment és jól is haladtam, ami nagy sikerélmény volt :)Ez a könyv is nagy érzelmi értéket képvisel számomra. Körülbelül az előzőt és ezt forgattam állandóan, a többi mesekönyvemről nem nagyon vettem tudomást, ezek voltak a kedvenceim.

További bejegyzések a mai témához:
- Réta
- Dorka
- Arwen
- Juli
- Berta
- Adri

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Jó lett a fejléc :) :)

Az arany iránytű nekem is egybe van meg, Alexandrába egybe árulták díszdobozba! Szép nagyon :) elég lassan rágtam át magam a sorozaton, de alapjáraton tetszett nekem is!

Wandamaci írta...

Köszii ^^ Már kezdi kiforrni magát :D A betűtípus meg az elrendezése már egy biztos pont :D:D
Ó, nekem nincs díszdobozom :( Biztos nagyon szép benne :) Tetszenek a könyvek színei :)

Megjegyzés küldése